Operation Technical Team Lead

Základní informace

LokalitaBrno, Ostrava

TechnologieService management

Přidat do oblíbených

S touto pozicí vám pomůže:

Dagmar Kurková

Dagmar Kurková

HR Specialista - Recruiter

T: +420 725 080 082

E: dagmar.kurkova@tietoevry.com

Mám zájem o tuto pozici
An Operational Technical Team Lead (OTTL) is the main technical focal point and will ensure delivery by the technical part of the contract. The OTTL role is an optional role that shall be utilized only on customers with a defined need for coordination within the operation. The need can stem from size, complexity, contractual obligation, lack of customer IT department, etc. The OTTL role shall be used for a defined customer or group of customers. The OTTL leads our customer technical team for a customer or group of customers in Cloud & Infra. An operational technical team is a virtual team of key resources involved in a customer's operation, and resources can belong to units from all over TietoEVRY.

With us you will be responsible for:

Lead a virtual team of technical resources
Facilitate the collaboration between technicians to ensure the quality of the service delivery both internally and third parties in the customer delivery ecosystem
Develop and maintain Customer-specific knowledge of the overall delivery and architecture as well as the business, IT purpose and criticality.
Initiate and facilitate frequent stand-up meetings as needed
Active participation in status and operational meetings with the Customer and delivery chain
Ensure that technical services are delivered according to contract
Drive and present operational CSI for a customer solution
Through the CSI process introduces opportunities for version updates, improvements, cost reductions and/or quality increases for the Customer
Have insight into and understanding of status in operations.

We expect you to have:

  • Leadership qualities
  • Technical background
Accountabilities:
  • Service quality and operational CSI
  • Establish and execute the service improvements plans
  • Compliance and execution of service operation processes and TietoEVRY policies
  • Services maintenance plan, i.e. that all services are at adequate hardware/software level
  • Ensure that periodic and proactive operational tasks are handled by the customer agreement
  • Ensure that Customer solutions are placed in the delivery chain, and that technical documentation is in place and up to date

We offer:

  • Friendly, open-source company culture & modern offices with relaxing and gaming spots
  • Permanent working contract, 5 weeks off and 2 sick days
  • Possibilities to rapidly increase your technical and soft skills by internal and external training
  • Home office according to your needs and actual project situation
  • Contribution for life and pension insurance
  • Cafeteria system of company benefits – you choose how to spend your credits: restaurants, wellness, culture, sports, traveling…
  • Fitness center in the building
  • Chance to make a difference :-)

Základní informace

LokalitaBrno, Ostrava

TechnologieService management

Přidat do oblíbených

S touto pozicí vám pomůže:

Dagmar Kurková

Dagmar Kurková

HR Specialista - Recruiter

T: +420 725 080 082

E: dagmar.kurkova@tietoevry.com

Mám zájem o tuto pozici

Podobné pozice

Vytvoř si svou pozici

Pozice

.NET SW developer

Working for innovative customer with long tradition. International small team. Work consists of maintenance and additional development, so it will…

Lokalita

Česká republika

 

 

Technologie

.NET, Azure, C#, Docker

Pozice

Application Monitoring Specialist

Hledáme týmového hráče, jenž má rád velké výzvy a pečlivě sleduje nebo analyzuje nejen své pokroky, jelikož přesně tohle je naši denní náplní. Chceme…

Lokalita

Brno, Ostrava

 

 

Technologie

Application performance monitoring, Python, Unix, Windows

Pozice

Atlassian Consultant (Jira, Confluence) / Junior (Ostrava)

Lokalita

Ostrava

 

 

Technologie

Atlassian, JIRA

Máme se ti ozvat my? Stačí nám říct jak.

E-mailem

Poskytnutím kontaktního údaje souhlasím se zpracováním svých osobních údajů společností Tieto Czech s.r.o. (IČ: 646 08 051). Údaje budou uchovávány po dobu 12 měsíců v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

SMS zprávou

Poskytnutím kontaktního údaje souhlasím se zpracováním svých osobních údajů společností Tieto Czech s.r.o. (IČ: 646 08 051). Údaje budou uchovávány po dobu 12 měsíců v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

Telefonicky

Poskytnutím kontaktního údaje souhlasím se zpracováním svých osobních údajů společností Tieto Czech s.r.o. (IČ: 646 08 051). Údaje budou uchovávány po dobu 12 měsíců v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

Upozornění
Zavřít
Operation Technical Team Lead
Nahrát

Poskytnutím kontaktního údaje souhlasím se zpracováním svých osobních údajů společností Tieto Czech s.r.o. (IČ: 646 08 051). Údaje budou uchovávány po dobu 6 měsíců v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.